donderdag 29 januari 2009

Gedichtendag

Ik ben Gawein.

Vandaag is het gedichtendag en dat gaat zomaar niet voorbij bij ons.


Vorige week hebben we een gedicht opgezocht in een boek of op internet


en dan op een groot papier geschreven. Elke dag kwamen er 2 leerlingenhun gedicht voorstellen.


En we hebben ook zelf een gedicht gemaakt. We kregen van de juf een gedicht dat we als leidraad moesten gebruiken.


Lees dat maar eens van mij.




Ik wou vandaag




Ik wou vandaag ik was

een libel bij helder water,

maar da's natuurlijk onzin.




Want er was een uil

met een grote muil.

Hij at iedereen op

en ik vlucht naar de top.



Waar mensen zijn.

Ze willen me pakken met netten

zo groot als een kuil

daarvan krijg ik een buil.




En dan wou ik als libel

weer dat ik een mens was,

dus wat ik nu al ben.



En zo kwam alles min of meer

op hetzelfde neer.




Tot later! Gawein